Ändrade planer.

Idag stog förskolan på schemat, trodde vi ja. Imorse när vi gick upp satt håret som klistrat på Sveas högeröra. Snor, dreggel eller något annat. Jo men visst, lite infekterat öronvax hade runnit ur det lilla örat, fläckat ner kudden och färgat Sveas öronsnibb lite orange. Igår så var hon ledsen en sväng på kvällen men trodde mer att det var för att hon haft en kort vila och var trött på att vara hemma. Men det var nog örat som värkte rejält innan det rann ut. 


Jag ringde direkt 1177 om råd och blev kopplad till våran VC. Där fick jag lyssna på någon röst och knappa mig fram i en oändlighet. Samtalet slutade med att dom skulle ringa upp 11.15. 3 timmar senare! 11.15 kom och självklart ringde dom inte. Utan ungefär 11.40 kom samtalet. Åh vad fick jag till svar!? Jo, att tiderna var slut och för att få en jourtid så måste jag ringa 1177, man tror att dom skämtar. Men det var bara att ringa och vi blev inbokade kl 18.15. 

Det tog fyra timmar och få reda på om det fanns en läkartid. Direktnr, vad är det liksom. Dra mig baklänges vad trött man blir. 



Kommentarer
Postat av: Anna P

Fy! Det där systemet är helt galet!!! Jag har själv suttit i telefonen två dagar i rad till läkare. Ringde 9 och blev uppringd 14-14:30 båda dagarna! Vad är syftet? Det är ju inte akuta besök egentligen men att vänta flera dagar på att bara få kontakt med vården är sjukt!!!!

Hoppas hon snabbt kryar pp sig och får bli frisk! Kram på er.

2017-02-01 @ 10:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: